سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آدمی تنها آنچه را که می دهد باز می ستاند. بازی زندگی، بازی بومرنگها است. و پندار و کردار و گفتار انسان - دیر یا زود - بادقتی حیرت انگیز به خود او باز می گردد.
این قانون «کارما» است و «کارما» که واژه ای است سانسکریت، یعنی بازگشت. آنچه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد.
دوستی حکایت خود را برایم بازگو کرد که کارکرد این قانون را نشان میدهد. دوستم گفت: «همه کارماهای من با عمه ام ارتباط پیدا میکند. هرچه به او بگویم کسی دیگر عینا همان را به من می گوید. وقتی در خانه هستم معمولا خیلی زود از کوره در میروم. یک روز که داشتیم غذا میخوردیم عمه ام شروع کرد به صحبت با من، من هم گفتم: حرف نباشد، میخواهم در آرامش غذا بخورم!»
روز بعد، با زنی ناهار میخوردم که خیلی میل داشتم روی او اثر بگذارم. داشتم با شور و شوق صحبت میکردم که گفت: «حرف نباشد می خواهم در ارامش غذا بخورم!»
چون هشیاری دوستم در سطحی بالا است، کارهای او بسیار زودتر از کی باز می گردد که در عرصه ذهن قرار دارد.
هر اندازه دانش آدمی بیشتر باشد، مسئولیت او افزونتر است. و اگر آن کس که از قانون معنویت باخبر است به آن عمل نکند، به عذابی الیم گرفتار خواهد آمد. «ترس از خداوند (قانون) ابتدای حکمت است.»  اگر به جای کلمه «خداوند» کلمه «قانون» را بگذاریم، مفهوم بسیاری از آیات کتاب مقدس روشن تر خواهد شد.
خداوند ( قانون) می گوید که انتقام از آن من است. من جزا خواهم داد. این قانون است که انتقام می گیرد، نه خدا. خدا انسان را کامل می بیند. آفریده به سیما ( شبیه) خود او، و قدرت و تسلط عطا کرده به او. انسان تنها می تواند آن باشد که خود را چنان بیند؛ و تنها می تواند به جایی برسد که خود را در آنجا ببیند.
از قدیم گفته اند که: «هیچ رویدادی بدون حضور یک ناظر رخ نمی دهد»
انسان نخست شکست با موفقیت، و غم یا شادی خود را در صحنه خیال می بیند. آنگاه، شکست با موفقیت، و غم یا شادی او عینیت می یابد. این امر را در مورد مادری که برای کودک خود بیماری تصور کرده است یا و همسری که برای همسر خود موفقیت دیده است دیده ایم.
عیسی مسیح گفت: «و حق را خواهید شناخت و حق شما را آزاد خواهد کرد.»
پس می بینیم که رهایی از هر وضعیت ناخوشایند از طریق دانش به دست می آید، و از طریق معرفت به قانون معنویت.
اقتدار پس از اطاعت می آید. به محض اینکه انسان از قانون اطاعت کند، قانون به اطاعت او در می آید. پیش از اینکه قانون الکتریسته خادم انسان شود باید مطیع آن شد. اگر از روی جهل به آن دست بزنیم، دشمن مهلک آدمی می شود. قوانین ذهن نیز بر همین سیاقند.






تاریخ : سه شنبه 100/4/22 | 4:7 عصر | نویسنده : alisani | نظرات ()


  • وب فارم آنلاین
  • وب کـــریـــس چـــت
  • وب بیا بخند
  • وب فار سی ام اس